Avgangsutstilling 2022, logo

Tiare Damaris Delgadillo Toledo

Grafisk designer

Tiare

Hei, jeg heter Tiare D. Toledo, er 25 år og kommer fra Chile. Grunnen til at jeg ønsket å studere grafisk design var pga. friheten, originaliteten og kreativiteten som dette studioet tilbyr. Jeg leter etter, på en måte, perfeksjon og små detaljer som finnes i ethvert designelement. Altså å generere, resonnere og fange opp nye ideer og budskap, og dermed å kunne «overraske» foran publikum og foran øynene mine.Det som jeg ønsker å arbeide med er identiteten, til et selskap eller merkevarebygging, som er mer relatert til kreativitet og som kan styrke mine evner til å ta elementer og kunnskap som allerede eksisterer og projisere dem på en ny måte.

Flerkanalpublisering – Døla Atelier

Flerkanalpublisering – Døla Atelier

I faget flerkanalpublisering skulle vi lage visuell identitet for Døla Atelier på forskjellige flater. Jeg tok utgangspunkt i kunstverkene skapt av kunstnerne, verk som er fulle av farger, sensasjoner og stimuli, som jeg integrerer i hele prosessen med å lage både visittkort og serien med plakater, brosjyrer, annonser og bannere, tar dermed hovedrollen i designene mine.

Redaksjonell design I – International journal on e-learning

Redaksjonell design I – International journal on e-learning

I faget redaksjonell design I skulle vi redesignet for Tidskrift (E-learning), det var en typografisk og teknisk oppgave, hvor vi brukte grid-systemer og detaljert typografi. Innmaten er bygget i henhold til et speil av symmetriske setninger, bestående av en enkelt kolonne for tekstens brødtekst og tilleggsinformasjon. Systemet brukes på alle sidene og er med på å skape struktur og integritet gjennom hele designet. Georgia skrift brukes til brødtekst og titler og Gill sans som tittel 2. (oppgave utført i samarbeid med Eilert Forsberg Sommerfelt).

Til omslagene mine brukte jeg Futura i flere varianter. Omslaget er designet for å være moderne, men med det alvoret som temaet fortjener. Bildene skal bidra til å gjenspeile temaet for problemet. De forskjellige årgangene er fargekodet på baksiden og baksiden av magasinet.

Redaksjonell design II – Aftenposten

Redaksjonell design II – Aftenposten

I faget Redaksjonelldesign II skulle vi redesignet en Avis ogjeg har valgt å redesign aftenposten. For redesign bruker jeg Greta text pro og BebasNeue-skriving, annerledes enn det avisen bruker i dag. Dette er fordi denne skrifttypen (Greta) er lesbar både for den fysiske avisen og for en e-bok (eller internett). Jeg vil også vise at avisdesignet fra samme utgangspunkt kan ende opp med et annet design uten å miste sin eleganse.

Fokus har vært på å utvikle god lesbarhet, brede dynamiske spredninger og egenart gjennom detaljer. Gjennom et 4-kolonnesystem har jeg kunnet leke meg med variasjoner i oppsettet.