Avgangsutstilling 2022, logo

Martine Egeli

Grafisk designer

Martine

Javel, se det! Martine Egeli, 25 år og Sørlending. På videregående tok jeg studiespesialisering med formgivning og da skjønte jeg at jeg måtte jobbe med noe kreativt i livet mitt. Jeg brukte fire år etter videregående på å finne riktig studieretning og etter et tips fra ei venninne fant jeg grafisk design ved NTNU. Jeg anser meg selv som en ganske engasjert, blid og strukturert person og selv om læringskurven på studiet har vært bratt har jeg kost meg. Studiet har lært meg at det er flere sider til et visuelt uttrykk annet enn at det skal se estetisk fint ut. Jeg har fått en forkjærlighet for utforming av visuell identitet, emballasje og redaksjonell design.

Redesign av vitenskapelig tidsskrift – Redaksjonell design 1

Redesign av vitenskapelig tidsskrift – Redaksjonell design 1

Redesign av tidsskriftet Journal of Multimedia and Hypermedia var et prosjekt vi fikk i vårt 3. semester i emnet Redaksjonell Design 1. Her viser jeg to utgaver fra to forskjellige årganger. Jeg ønsket at mine omslag skulle ha et minimalistisk men spennende utseende, derfor valgte jeg å bruke en blanding av symmetri og asymmetri. Innmaten er utviklet sammen med Johanne Strande. Når vi utviklet designet for innmaten hadde vi i tankene at vi ønske et utseende som var mer attraktivt, tiltalende og moderne i motsetning til det originale tidsskriftet.

Spicy Déryné cocktailkit – Emballasjedesign

Spicy Déryné cocktailkit – Emballasjedesign

Déryné: Spicy déryné cocktailkit, en fiktiv produktserie. Dette er et utvalgt av produktene jeg designet i emnet Emballasjedesign som vi hadde 5. semester. Logoen er Déryné, en restaurant i Budapest, sin allerede eksisterende logo. Jeg hentet mye inspirasjon fra menyen til restauranten hvor de bruker små illustrasjoner og en mengde forskjellige fonter. Ønsket var at produktene skulle gi en følelse av at de ikke var masseprodusert men heller at det kun ble produsert en liten mengde hvor kvalitet var i fokus.

Nova Jewelry – Emneoverbyggende prosjekt / «Drømmeprosjekt»

Nova Jewelry – Emneoverbyggende prosjekt / «Drømmeprosjekt»

Nova Jewelry var mitt drømmeprosjekt i emnet Emneoverbyggende som vi har hatt nå i 6. semester. Her kunne vi velge prosjektet selv, men flatene skulle primært være trykte. Jeg syntes det å utvikle en visuell identitet er veldig spennende, og i dette prosjektet ønsket jeg å utvikle en visuell identitet for et smykkemerke. Det fiktive smykkemerket Nova skal fremstå som klassisk og tidløst med et kontemporært uttrykk. Dette er et utvalg av det jeg utviklet og designet for denne visuelle identiteten.