Avgangsutstilling 2022, logo

Kristian Andjelic

Grafisk designer

Kristian

Hei! Jeg heter Kristian Andjelic, er 26 år gammel og er født og oppvokst i Trondheim. Jeg anser meg selv som løsningsorientert, empatisk og strukturert. Jeg har alltid vært glad i å tenke og arbeide kreativt – noe som førte til at jeg valgte grafisk design. I løpet av studiet har jeg lært mye – som blant annet hvordan design er mye mer enn bare estetikk. Det var da jeg innså at jeg er spesielt glad i å jobbe med Figma og Illustrator – nettopp for å lage tjenester og produkter som kommuniserer godt med brukeren, i tillegg til å fokusere på god brukervennlighet. Jeg er med andre ord svært fornøyd med studievalget mitt!

Redesign av tidsskrift – Redaksjonell design

Redesign av tidsskrift – Redaksjonell design

I redaksjonell design skulle vi redesigne vi et utgått tidsskrift, som skulle bestå av to ulike årganger med fire ulike nummer per. Da redesignet vi både omslag og innmat. Her er noen av omslagene jeg har designet.Her var jeg opptatt av å gjøre det enkelt for leseren å presentere hva slags tidsskrift det er og hvilket tema det er snakk om. Jeg prøvde også å gjøre motivet abstrakt, i tillegg til at bildene holder seg relevante med de oppgitte temaene.

Byen vår Gjøvik – Informasjonsarkitektur

Byen vår Gjøvik – Informasjonsarkitektur

I faget informasjonsarkitektur fikk vi en gruppeoppgave om å lage en app- og nettløsning for Gjøvik by. Her fokuserte vi mye på god informasjonsstruktur, et godt hierarki og god brukervennlighet. Vi valgte en grafisk profil som er mørk og elegant – noe som skal minne om å være ute i byen og nyte utelivet. Vi sørget også for at appløsningen har samme layout som nettløsningen. Vi har også tatt hensyn til universell utforming.

Grandiosa – Emballasjedesign

Grandiosa – Emballasjedesign

Emballasjedesign handlet om å redesigne et valgfritt produkt som skulle bestå av minst fire ulike emballasjer. Da tenkte jeg at Grandiosa er et interessant valg med tanke på at de ikke selger noe annet enn frossenpizza. Derfor ønsket jeg å utvide serien på en relevant måte – som i dette tilfellet ble pizza, krydder, dressing og pizzakutter. Jeg var mest opptatt av å designe produktene basert på målgruppe og behov. Jeg prøvde også å designe produktet slik at det ser hjemmekoselig ut med tanke på at frossenpizza spises som regel hjemme.