Avgangsutstilling 2022, logo

Ine Herberg Bolsveen

Grafisk designer

Ine

Hei! Jeg heter Ine Herberg Bolsveen, er 21 år og kommer fra Biri. Ulike former for kreativitet har vært en del av meg så lenge jeg kan huske. Jeg gikk derfor medier og kommunikasjon på Gjøvik videregående, der jeg spesielt fikk interesse for grafisk design, og søkte meg rett til dette bachelorprogrammet. Det jeg liker mest med grafisk design er den moderne måten å vise kreativitet, og å lage noe som har en betydning for det visuelle i samfunnet. Gjennom studiet har jeg blitt spesielt glad i utforming av visuell identitet og konsepter som viser holdning og helhet.

Døla Atelier – Flerkanalpublisering

Døla Atelier – Flerkanalpublisering

Visuell identitet er noe jeg syntes er spennende å formgi. I prosjektet fra 2. semester fikk vi utfolde oss kreativt ved å jobbe tett med Døla Atelier i emnet Flerkanalpublisering. Her jobbet vi med digitale flater som skal nå et publikum, og ulike formater av trykte flater som blant annet plakater, brosjyre og visittkort. På bildet vises visittkort som bærer preg av kunstnernes egen kreativitet. Jeg ønsket å bruke farger og kunstnernes malerier for å fremme det kunstneriske som er grunnmuren for Døla Atelier, og for å samle de ulike uttrykkene til en helhetlig identitet som kan passe alle kunstnerne.

Redesign av tidsskrift – Redaksjonell design

Redesign av tidsskrift – Redaksjonell design

Redesign av tidsskrift var et prosjekt vi jobbet med i 3. semester i emnet Redaksjonell Design. Jeg valgte tidsskriftet Technical Writing & Communication, og på bildet vises forsiden av omslaget formgitt av meg, og et oppslag fra innmaten som er utviklet i samarbeid med Silje Cathrine Sjøberg. Jeg ønsket å gi omslagene et rolig uttrykk, men samtidig gjøre dem mer spennende for å vekke mer oppmerksomhet. Her har jeg valgt å bruke asymmetri og geometriske former sammen med et bilde som forteller noe om innholdet. Innmaten er formgitt med en baktanke om profesjonalitet, men også en modernisering av originalen.

Evergood – Emballasjedesign

Evergood – Emballasjedesign

Emballasjedesign er et emne vi hadde i 5. semester der vi selv skulle velge produkter å designe emballasje for. Her valgte jeg å lage en serie for Evergood, rettet mot unge kaffedrikkere. Derfor er det gått bort i fra Evergoods allerede gjenkjennelige stil, og gjort om til noe som skiller seg ut fra sortimentet i butikken. Dette er gjort ved å bruke en mørk grå farge, sammen med jord-farger for å skape et naturlig og elegant, men også lekent uttrykk med et gjenkjennelig mønster. Innpakningene består av glass og pose med lukkefunksjon for holdbarhet av innhold.