Avgangsutstilling 2022, logo

Andrea Hauge Sandvik

Grafisk designer

Andrea

Hei! Mitt navn er Andrea og jeg er 24 år. Jeg er oppvokst i Oslo og bor nå på Grünerløkka. Jeg har alltid hatt stor interesse for form og farge, noe som har gjort naturlig for meg å studere noe innenfor dette området. Jeg startet å studere grafisk design på college i Santa Barbara, California rett etter videregående, og det var da jeg skjønte at dette virkelig var mitt drømmeyrke. En bachelor i grafisk design ved NTNU ble derfor det riktige steget for meg videre, et studie jeg har trivdes supergodt med. Det er spesielt typografi og redaksjonell design som har fanget min oppmerksomhet. Jeg syns også webdesign er utrolig spennende, og det noe jeg har lyst til å lære meg mer om etter jeg er ferdig med min bachelor i grafisk design.

Shake Shack – Emballasjedesign

Shake Shack – Emballasjedesign

Dette prosjektet er hentet fra emnet emballasjedesign, hvor oppgaven var å designe ny emballasje til et eksisterende merke, med merkets eksisterende logo. Jeg valgte å skape ny emballasje til burgerkjeden Shake Shack. Shake Shack hadde sin opprinnelse i New York, men har etter hvert blitt en kjede som har lokalisert seg mange ulike steder i verden. Designet på emballasjen er tydelig inspirert av New York. Det kommuniserer mangfold, støy og bevegelse gjennom bruken av typografi, noe som er beskrivende nøkkelord for byen. Ketchup- og sennepposene tilhører en emballasjeserie som består av boks til maten, innpakningspapir til burger, og drikkekopp i plast og papir.

Redesign av tidsskrift – Redaksjonell design

Redesign av tidsskrift – Redaksjonell design

Dette er et redesign av et av omslagene til tidsskriftet Journal of Multimedia and Hypermedia, og er fra en oppgave i emnet redaksjonell design 1. Her var oppgaven var å redesigne totalt åtte omslagbestående av to volum,med fire nummer til hvert volum, samt innmaten til en av utgavene. Omslaget er minimalistisk, men bruken av asymmetri i typografi og fotografi gjør at det gir et dynamisk, spennende uttrykk. Hvert volum har sin egen farge i typografien, noe som gjør at det er sammenheng i designuttrykket, samtidig som det blir en tydelig gruppering mellom de ulike volumene. 

Amazing Haze – Visuell identitet

Amazing Haze – Visuell identitet

I emnet emneoverbyggende hadde vi oppgaven«drømmeprosjektet» hvor vimer eller mindre kunne gjøre akkurat det vi ville innen grafisk design for trykte flater. Her lagde jeg en visuell identitet for det fiktive klesmerket Amazing Haze. Amazing Haze er et klesmerke som symboliserer mye av det fine livet har å by på, deriblant dans, sosial omgang, mangfold, latter, farger og lek. Dette kommer tydelig fram i både logo og andre design- og dekorelementer og skjer gjennom bruken av organiske former, samt kontraster i størrelse, former og farger som er med på å gi designet et dynamisk og lekent uttrykk.