Avgangsutstilling 2022, logo

Amalie Bach

Grafisk designer

Amalie

Hei! Jeg er Amalie Bach, en 21 år gammel utvasket trønder fra et lite veikryss med navnet Støren. Jeg har alltid likt å være kreativ, så på videregående gikk jeg medier og kommunikasjon, og det var her min kjærlighet for grafisk design oppsto. Jeg søkte først lektor i geografi, men endte opp med grafisk design på Gjøvik istedenfor. Jeg tror universet sendte meg hit for at jeg skulle drive med det jeg elsker. Gjennom mine tre år her, har jeg utviklet en spesiell interesse for utvikling av visuelle identiteter, merkevarebygging og emballasjedesign, men også redaksjonell design. Gleder meg til å komme meg ut i arbeidslivet og utvikle meg mer innen faget!

Budgie Skincare – Emballasjedesign

Budgie Skincare – Emballasjedesign

Budgie Day Time & Night Time. Dette er et av produktene fra en hudpleieserie jeg designet i emnet Emballasjedesign. Logoen er Budgie sin allerede eksisterende logo, men konseptet er nytt; en unisex hudpleieserie med en dag- og en nattrutine. Uttrykket er nøytralt og har ulike aspekter fra universet. Emballasjen har et lyst utseende for dagproduktene og et mørkt utseende for nattproduktene.

Skin Tattoo Studio – Visuell identitet

Skin Tattoo Studio – Visuell identitet

SkinTatto Studio – et futuristisk og utradisjonelt tatoveringsstudio med fokus på inkludering, kvalitet og lekenhet. Dette var «drømmeprosjektet» mitt i emnet Emneoverbyggende prosjekt, hvor jeg utviklet en ny visuell identitet og et nytt konsept for et tatoveringsstudio. De ønsket å nå ut til en større og bredere målgruppe, og ønsket et futuristisk og lekent uttrykk som skiller seg ut fra typisk tradisjonelle tatoveringsstudioer. 

Omgitt av idioter – Bokdesign

Omgitt av idioter – Bokdesign

Omgitt av idioter – redesign av en bokserie. Dette er en av bøkene fra forfatteren Thomas Erikson som jeg har designet nye omslag til. Fire personlighetstyper, fire farger og fire bøker. Bøkene er av kategorien selvhjelpsbøker/kommunikasjon/mental helse. De nye omslagene er designet for at bøkene skal nå ut til en yngre og bredere målgruppe enn det de gjør i dag.