Avgangsutstilling 2022, logo

Adam Maximilian Stoffel

Grafisk designer

Adam

Heisann, Adam her:) Jeg er 22 år gammel og kommer fra Rykkinn. Min vei til grafisk design-studiet så omtrent slik ut: jeg så gjennom de forskjellige studieretningene på Samordna Opptak uten å ha noe peiling på hva jeg ville studere, fant grafisk design-studiet og tenkte: «dette virker jo interessant!» Nå er jeg snart ferdig med bachelor og trives godt med det! I løpet av studiet har jeg funnet glede i å jobbe med visuell identitet, i tillegg har jeg lært å sette pris på god typografi.

kitsch. – Visuell identitet

kitsch. – Visuell identitet

Dette er noe av resultatet mitt fra drømmeprosjektet vi hadde tidligere i dette semesteret. Drømmeprosjektet er studentenes mulighet til å jobbe med et valgfritt prosjekt. Jeg valgte å lage en ny visuell identitet for gjenbruksbutikken Ting og Tøy. Målet mitt var å lage en visuell identitet som appellerer mer til ungdommen, men som samtidig ivaretar den eksisterende kundegruppen. Navnet har blitt endret til kitsch, dette for å gi butikken litt nytt liv og for å gi den et navn som er enklere å huske. Resultatet ble en visuell identitet som ikke er redd for å skille seg ut.

Bit Union kaffeserie – Emballasjedesign

Bit Union kaffeserie – Emballasjedesign

I emnet emballasjedesign skulle vi lage en ny produktserie for et eksisterende merke. Jeg valgte å lage en kaffeserie for bakeriet Bit Union. Bakeriet valgte jeg grunnet at deres eksisterende logo er minimalistisk, noe som gjør den enkel å implementere i forskjellige design. Produktserien er – som logoen – minimalistisk, men er likevel leken i den forstand at jeg har ornamentert produktene med illustrasjoner av kaffeplanter. Målet mitt var å designe emballasje som utstråler kvalitet, og som man ønsker å ha stående fremme på kjøkkenbenken.

Vitenskapelig tidsskrift – Redaksjonell design

Vitenskapelig tidsskrift – Redaksjonell design

I redaksjonell design 1 skulle vi redesigne et vitenskapelig tidsskrift. Tidsskriftet jeg valgte å redesignevar Journal of Technical Writing and Communication. Innmaten utformet jeg sammen med Emma Bunde, som fullførte sin bachelor våren 2021.Det originale tidsskriftet var utdatert, og Emma og jeg forsøkte å gi tidsskriftet et mer moderne preg. Vi gikk for et kompakt format med asymmetrisk typografi. Omslagene er – som innmaten – asymmetrisk, og fargene endrer seg fra utgave til utgave. I tillegg har jeg valgt å bruke bilder med semantisk tilknytning til noen av temautgavene. Resultatet ble et uformelt tidsskrift, som likevel utstråler seriøsitet.