Avgangsutstilling 2022, logo

Sander Paulsen Kolkinn

Interaksjonsdesigner

Sander

Hei, jeg heter Sander, er 24 år og kommer fra Hadeland. Allerede på videregående fikk jeg smaken av design på linja Medier og Kommunikasjon, og bestemte meg tidlig for at jeg ønsket å arbeide med noe kreativt og spennende. Derfor valgte jeg omsider interaksjonsdesign, og har siden vært utrolig fornøyd med valget mitt. Tjenestedesign synes jeg var et av de artigste emnene fordi det ga oss muligheten til teste ut en hel rekke metoder vi aldri hadde benyttet oss av tidligere. Farge i grensesnittdesign var også et emne jeg stortrivdes med fordi det ga meg et helt nytt syn på hvor betydningsfullt sammenhengen mellom design og farger egentlig er.

Informasjonsarkitektur - “REKO-ringen”

Informasjonsarkitektur - “REKO-ringen”

Sammen med en medstudent fra interaksjonsdesign og to studenter fra grafisk design, fikk vi i oppgave å  designe et forslag til en ny løsning for direktesalg av lokale produkter basert på REKO-modellen. Strukturert Intervju, Personas, Scenario, Site-map, lo-fi prototype, hi-fi prototype, nline etnografi var noen av metodene som ble brukt under prosjektet. Selve løsningen har som mål å gjøre handleprosessen mer brukervennlig ved at den gjør det lettere å finne frem til spesifikke produkter. Dette ved å inkludere kategoriseringer, muligheten for søk og emneknagger for de forskjellige produktene.

Designpraksis i bedrift - “Bouvet: Color Line”

Designpraksis i bedrift - “Bouvet: Color Line”

Sammen med en medstudent fikk vi i oppgave å redesigne bookingsystemet til Color Line. Her ble det lagt fokus på det å kunne bestille reise med overnatting så sømløst som mulig. Vi brukte metoder som: Semi-strukturert Intervju, personas, spørreundersøkelse, affinity mapping, desktop research, sketching og brukertesting. Løsningen ble en mer utfylt bookingløsning som tilbyr mulighet til å booke overnatting og overfart i et og samme løp. Det ble også lagt til en filtreringsfunksjon for at brukerne lettere kan finne den turen som passer best til deres behov.

Tjenestedesign - “Vertigo og dagligvarehandel”

Tjenestedesign - “Vertigo og dagligvarehandel”

Prosjektet gikk ut på å forbedre dagligvarehandel opplevelsen for personer som har utfordringer med svimmelhet. Etter å ha samlet mengder med innsikt, ble det avdekket en rekke problemer og triggere for målgruppen. Noen av metodene vi brukte var: Empatisk Tjenestesafari, Online etnografi, Ide portefølje, Service blueprint, Wizard of Oz, Desktop Walkthrough. Løsningen ble et konsept bestående av en justerbar, grunnere handlevogn, mer dempet punktbelysning og sitteplasser midt i butikken. Løsningen ble prototypet både digitalt og fysisk, og deretter testet på brukerne med gode tilbakemeldinger.