Avgangsutstilling 2022, logo

Magnus Paulsen

Interaksjonsdesigner

Magnus

Hei, jeg heter Magnus, er 23 år og kommer fra Geithus. Før jeg startet på interaksjonsdesign ved NTNU i Gjøvik, studerte jeg informatikk ved NTNU i Trondheim. Her fant jeg fort ut av at jeg likte å jobbe med brukere og design i stedet for det tekniske. Jeg endte opp med å endre studieretning og flytte til Gjøvik, og har ikke angret ett sekund på dette valget! Noe av det som motiverer meg mest er å designe noe for personer som virkelig har behov for det. For øyeblikket er det hovedsakelig design av apper og nettsider, samt tjenestedesign jeg synes er mest spennende å jobbe med.

Tjenestedesign - “EasyShop”

Tjenestedesign - “EasyShop”

I emnet «Tjenestedesign» jobbet jeg på en gruppe som skulle forbedre den fysiske handleopplevelsen av dagligvarehandel for rullestolbrukere. Gjennom prosjektet jobbet vi smidig med «Double Diamond»-rammeverket. Her benyttet vi oss av over 20 tilhørende metoder innenfor tjenestedesign og interaksjonsdesign. Den metoden jeg synes var mest spennende var Empatisk tjenestesafari. Dette vil si at vi dro ut i «felten» og testet hvordan det var å sitte i rullestol i en dagligvarebutikk. Resultatet av prosjektet ble en kombinasjon av en applikasjon og en fysisk tjeneste som skulle hjelpe rullestolbrukere med å få tak i og få med seg dagligvarer.

Informasjonsarkitektur - “REKO-ringen”

Informasjonsarkitektur - “REKO-ringen”

I emnet «Informasjonsarkitektur» jobbet jeg på en tverrfaglig gruppe sammen med en interaksjonsdesigner og to grafiske designere. Oppgaven bestod av å designe en ny løsning for direktesalg av lokale produkter basert på REKO-modellen som for tiden foregikk på Facebook. Det ble brukt en rekke metoder, blant annet: dybdeintervju, definering i form av personas og scenarier, kategorisering, site-mapping, digital prototyping i low- til high-fidelity og brukertesting av prototypen. Resultatet ble en digital applikasjon og nettside designet for både mobil og desktop. Vi skapte et helhetlig visuelt uttrykk samtidig som vi ivaretok brukeren ved å lage et brukervennlig grensesnitt.

Design og prototyping for nettbrett og mobil - “The Perfect Hobby”

Design og prototyping for nettbrett og mobil - “The Perfect Hobby”

I emnet «Design og prototyping for nettbrett og mobil» jobbet vi gruppevis med et case. Gruppen min skulle designe en applikasjon for millennials som skulle gjøre det lettere å finne en ny hobby i Gjøvik. Hovedfokuset lå på å designe for mobil helt fra en low- til en high-fidelity-prototype i Figma. I tillegg ble det gjennomført intervjuer og brukertester underveis som gjorde at vi kunne iterere videre på designet. Resultatet ble en high-fidelity-prototype i Figma som hadde et klart visuelt uttrykk samtidig som det var mest mulig universelt utformet i henhold WCAG-kravene.