Avgangsutstilling 2022, logo

Louise Sade Vedvik

Interaksjonsdesigner

Louise

Hei, jeg heter Louise, er 24 år og kommer fra Stavanger. Jeg har alltid likt å være kreativ, jobbe med mennesker og skape ting. Interaksjonsdesign for meg handler om hvordan man kan bryte ned komplekse systemer og skape intuitive produkter og tjenester som er enkle å ta i bruk for sluttbrukeren. Dermed må man ha en bred forståelse av både menneskelig psykologi, teknologi og design, noe som jeg synes er veldig spennende og givende å jobbe med. Dette var en av hovedgrunnene til at jeg valgte å studere interaksjonsdesign. Gjennom studiet vil jeg si de fagene jeg har likt best å jobbe med har vært Design of Safety Critical Systems, Tjenestedesign og Tangible and Sensorial Interaction Design.

Design of Safety Critical Systems - “Milliampere - Autonomous boat”

Design of Safety Critical Systems - “Milliampere - Autonomous boat”

Vårt oppdrag var å designe brukergrensesnittet både for operatøren og passasjerene i en autonom båt kalt Milliampere. Vi ønsket å finne ut hvor mange personer som trengs i et kontrollrom, hvilke funksjoner som er avgjørende for operatørene å overvåke, hvordan utformingen av brukergrensesnittet vil se ut for en enkel forståelse og hvilken informasjon som må være synlig og tilgjengelig for passasjerer og kajakkpadlere. Vi fulgte Double diamond som designprosess i prosjektet for å oppnå resultatet vi kom frem til. Metoder brukt var: Intervju, personas, brukerreise, risikoanalyse, use cases, brainstorming, prototyping og testing. Resultatet av prosjektet ble en digital prototype av kontrollrommet til Milliampere sitt brukergrensesnitt og en digital prototype for skjerm til passasjerene på båten.

Tjenestedesign - “En mer brukervennlig handleopplevelse”

Tjenestedesign - “En mer brukervennlig handleopplevelse”

Tjenestedesignprosjektet var et gruppeprosjekt hvor vi var 3 medlemmer på gruppen. Vi ønsket å finne ut hvordan vi kunne bedre handleopplevelsen for rullestolbrukere, og brukte en double diamond tilnærming for å strukturere arbeidet vårt. Gjennom de fire fasene i double diamond var vi innom mange ulike metoder som; empatisk tjeneste safari, desktop research, personas, 5 Why’s, crazy 8, idea portfolio og stroyboards, for å nevne noen. Resultatet av oppgaven ble et konsept som vi valgte å kalle "En mer brukervennlig handleopplevelse" som inkluderte en hjelpeknapp og en senket frysedisk.

Informasjonsarkitektur - “REKO-ringen”

Informasjonsarkitektur - “REKO-ringen”

Arbeidet gikk ut på å designe et nytt forslag til handel av lokale produkter basert på REKO-modellen og involvering av målgruppen. I prosjektet fulgte vi Garretts fem plan for brukeropplevelse. Metodene vi brukt var: Datainnsamling, informasjonsarkitektur og prototyping. Resultatet av prosjektet ble en digital prototype for mobil og desktop av handletjenesten REKO-ringen for både selger og kjøper.