Avgangsutstilling 2022, logo

Lorin Bozyil

Interaksjonsdesigner

Lorin

Hei, jeg heter Lorin, er 21 år og kommer fra Stavanger. Etter videregående var jeg kjempe usikker på hva jeg ville videre. Jeg har alltid vært en kreativ person og likte tanken på å jobbe med digitale produkter. På den andre siden liker jeg også å jobbe med mennesker, noe man gjør i denne studieretningen. Både med et team, men også med brukere. Tjenestedesign har vært det emnet jeg har likt best. Men utenom det, så trives jeg best med digitale produkter, mer konkret apper og nettsider.

Informasjonsarkitektur - “REKO-ringen”

Informasjonsarkitektur - “REKO-ringen”

Prosjektet var i emnet «informasjonsarkitektur», hvor vi jobbet sammen to interaksjonsdesignere og to grafisk designere. Her skulle vi lage en app og nettside for reko-ringen, som i dag er et fysisk marked hvor kunder kjøper og selger produkter på Facebook. I utforskningsfasen hadde vi dybdeintervjuer. I defineringsfasen lagde vi personas og scenario basert på dybdeintervjuene. Vi gjorde også site-mapping for å bygge informasjonsarkitekturen. I prototypingsfasen startet vi med en low-fidelity (lo-fi) prototype, som vi senere utviklet til en high-fidelity (hi-fi) prototype. Resultatet ble en velfungerende app og nettside, som bar preg av et gammeldags marked, for å bevare brukerens ønske om følelsen av å handle på et marked.

Design og prototyping for nettbrett og mobil - “Perfect roomie”

Design og prototyping for nettbrett og mobil - “Perfect roomie”

Perfect roomie var et prosjekt i emnet «design og prototyping for nettbrett og mobil» som handler om å finne seg en romkamerat i Gjøvik. Det er en app for studenter som ikke har en plass å bo, og dreier seg mye om å finne en venn samtidig som en plass å bo. Faget handlet mest om å lage en lo- og hi-fi prototype i Figma. Vi gjorde noen intervjuer og lagde et verdiforslag. Samtidig så brukertestet vi underveis, men hovedfokuset lå på den digitale prototypen i dette emnet. Resultatet ble en moderne dark-mode app, som er lett å navigere seg gjennom. Den følger viktige designkriterier, og elementer som når ut til studentene.

Tjenestedesign - “Handletur med vertigo”

Tjenestedesign - “Handletur med vertigo”

I «tjenestedesign» skulle vi gjøre handleopplevelse til mennesker med vertigo enklere. Her var vi gjennom en rekke metoder for de ulike fasene i rammeverket «double diamond», som skulle hjelpe oss med å finne en løsning. Noen av metodene som ble brukte var: Empatisk tjenestesafari, online etnografi, affinity diagramming, value proposition canvas og prototype. Resultatet ble en handlevogn lagd i lego. Kurven har mindre dybde og er høyere, slik at brukeren vår slipper å bli svimmel av å bøye seg dypt ned i kurven. Den er mer stabil og flyter jevnt over gulvet på grunn av sine større hjul. Den har også en spak nederst slik at man kan justere høyden enten opp eller ned. Den er heller ikke gjennomsiktig, for å begrense visuelt stimuli, og materiale er laget for å ikke lage unødvendig lyd.