Avgangsutstilling 2022, logo

Line Løver Urdalen

Interaksjonsdesigner

Line

Hei, jeg heter Line, er 21 år og kommer fra Kongsberg. Som bondejente oppvokst på utsiden av Kongsberg var ikke design det mest utbredte i min krets som liten. Jeg fant derimot tidlig glede i å være kreativ og utforske nye ting rundt meg. Etterhvert som jeg ble eldre vokste også interessen for tekst og digitalt design, og jeg endte opp med å søke medier og kommunikasjon på videregående. Der ble jeg introdusert for fenomenet interaksjonsdesign. Blandingen av menneske, teknologi og design var nærmest perfekt. For meg handler interaksjonsdesign om å lage intuitive og enkle løsninger, som samtidig skal motivere brukeren til å faktisk ta de i bruk. Studiet har gitt meg en smakebit av mange ulike fag, men noen av de jeg har hatt mest glede av er Psykologi, Informasjonsarkitektur og Tjenestedesign.

Tjenestedesign - “En mer brukervennlig handleopplevelse”

Tjenestedesign - “En mer brukervennlig handleopplevelse”

Dette var et gruppeprosjekt i faget "Tjenestedesign". Fokuset var på å finne ut hvordan vi kunne gjøre handleopplevelsen ved dagligvarehandel bedre for mennesker med funksjonsnedsettelser. Min gruppe fokuserte på rullestolbrukere, og hvordan deres utfordringer kunne utforskes og løses. Gjennom å bruke en double diamond modell ledet vi prosjektet vårt gjennom fire faser. Fasene besto av metoder som intervju og tjenestesafari, brukerreise og personas, 5 why´s og crazy 8, helt frem til et konsept som løsningsforslag. Resultatet ble et forslag om å montere knapper på høye hyller slik at rullestolbrukeren kunne tilkalle hjelp om nødvendig, samt et forslag til å senke åpningen på dype frysedisker.

Informasjonsarkitektur - “REKO-ringen”

Informasjonsarkitektur - “REKO-ringen”

Dette prosjektet var et gruppeprosjekt i faget "Informasjonsarkitektur". Prosjektet gikk ut på å lage en digital plattform der kunder og produsenter som driver med ReKo-handel kunne kommunisere med hverandre. Metodikken baserte seg på Jesse James Garrets fem steg. Metodene vi brukte var: personas, scenarier, sitemap, samt lo-fi og hi-fi prototyper. Resultatet vårt ble en applikasjon vi valgte å kalle REKO. Appen inneholder en feed inspirert av Facebook hvor produsenter legger ut sine annonser og kundene kan legge inn bestilling.

Design of Safety Critical Systems - “Milliampere - selvstyrende båt”

Design of Safety Critical Systems - “Milliampere - selvstyrende båt”

Prosjektet i faget “Design of safety critical systems” gikk ut på å designe en kontrollrom skjerm til operatøren av en selvstyrende båt. Hovedfokuset var å sortere ulike funksjoner på logisk vis og vise kritisk informasjon på best mulig måte. I dette prosjektet ble det brukt intervju, personas, use cases, heuristisk analyse, lo-fi og hi-fi prototyper. Resultatet ble skisser til skjermene både på kontrollrommet og til selve båten. Skjermene i kontrollrommet viser ulike funksjoner og feilmeldinger som kan dukke opp under en vakt for de ansatte. Skissene til båten viser hvordan passasjerene varsles ved eventuelle feil eller problemer.