Avgangsutstilling 2022, logo

Anne Kine Stenersen

Interaksjonsdesigner

Anne Kine

Hei, jeg heter Anne Kine, er 28 år og kommer fra Notodden. Da jeg starter å jobbe innenfor IT support møtte jeg på mange brukere som opplevde frustrasjon over at de ikke følte seg hørt eller som syntes datasystemene var utfordrende å forstå. Dette gjorde at jeg ønsket å utforske dette med brukervennlighet. Etter å ha prøvd og feilet litt på programmering fant jeg glasskoen min ventende på meg hos Interaksjonsdesign. I høst fikk jeg jobbe hos Bouvet for å lage et løsningsforslag til en av deres kunder. Dette var et utrolig lærerikt og spennende prosjekt. Jeg har også hatt det veldig gøy med et prosjekt der vi utviklet en bedre handleopplevelse for rullestolbrukere.

Designpraksis i bedrift - “Bouvet”

Designpraksis i bedrift - “Bouvet”

Sammen med en medstudent fikk vi oppgave å redesigne bookingsystemet til Color Line. Her ble det lagt fokus på det å kunne bestille reise med overnatting så sømløst som mulig. Metoder brukt var: dybdeintervju, personas, spørreundersøkelse, affinity mapping, desktop research, sketching, bruker testing, design review, lo-fi og hi-fi prototype. Resultatet av løsningen ble en mer utfylt bookingløsning som tilbyr muligheten til å bestille overnatting samtidig med overfart. Gjennom en slik løsning ble opplevelsen mer sømløs samtidig som den ga kunden mer fleksibilitet. Det ble også lagt til en filtreringsfunksjon slik at brukeren kan finne noe som passer bedre til deres behov.

Tjenestedesign - “HandleHjelpen”

Tjenestedesign - “HandleHjelpen”

Sammen med en gruppe på 4 studenter i Tjenestedesign satte vi oss en problemstilling som følger: Hvordan kan vi gjøre den fysiske handleopplevelsen av dagligvarer bedre for personer med nedsatt bevegelsesevne. Metodene vi brukte var: intervju, personas,  user journey, tjenestesafari, affinity mapping, desktop research, workshop med utenforstående av prosjektet, fysisk prototype, 5 whys, value proposition canvas, idea portfolio, storyboard og lo-fi prototype. Vi endte opp med en fysisk og digital prototype. Den fysiske kan brukes av alle, hvor merkelappen vil blinke for å vise hvor i hyllen varen ligger. Den digitale prototypen vil hjelpe brukeren med å planlegge en rute gjennom butikken for å kunne lettere navigere mellom trange reoler.

Informasjonsarkitektur - “REKO-Ringen”

Informasjonsarkitektur - “REKO-Ringen”

Prosjektet var en tverrfaglig oppgave der jeg jobbet med en student i fra interaksjonsdesign og 2 i fra Grafisk design. Oppgaven var å utvikle et konsept for en applikasjon eller nettside som REKO-Ringen kunne bruke da de i dagens løsning bruker Facebook. Metodene vi brukte var: dybdeintervju, personas, sitemap, og lo- og hi-fi prototyper. Under intervju fikk vi tydelige tilbakemeldinger fra brukere om dette med å kunne bestille fra flere leverandører samtidig. Siden endte derfor opp som et samlepunkt for alle leverandørene, og kundene kunne derfor gjennomføre en handel med flere leverandører gjennom en bestilling.