Avgangsutstilling 2022, logo

Agne Lineviciute Langesæter

Interaksjonsdesigner

Agne

Hei, jeg heter Agne, er 22 år og kommer fra Haugesund. Jeg har alltid hatt et øye for design og data helt siden jeg var veldig ung. Det å være kreativ, tegne, ta bilder, filme og redigere, er noe jeg hatt interesse av siden før jeg begynte på videregående. Da jeg lærte om UX/UI design, visste jeg at interaksjonsdesign var noe for meg. To av mine foretrukne fag var grafiske verktøy, prinsipper og metoder, og ergonomi. Etter min mening så har disse to fagene lært meg mest, og har gitt meg grunnleggende kunnskap om interaksjonsdesign. Grafiske verktøy fokuserte på utseende og estetikk, mens ergonomi fokuserte på brukskvaliteten i interaktive systemer.

Informasjonsarkitektur - “REKO-ringen”

Informasjonsarkitektur - “REKO-ringen”

I dette prosjektet satt gruppen seg godt inn i innsiktsfasen, og skulle lage en løsning for “Reko-ringen” medlemmer, der informasjonsarkitektur var hovedfokus. Noen av metodene gruppen brukte var dybdeintervju og online etnografi, slik at vi kunne lage personas, og deretter moodboards og sitemaps for selve prototypen. Resultatet for dette prosjektet var en eventuell løsning til en app og en nettside, der forbrukere og produsenter i Reko-ringen kunne gå inn og handle.

Tjenestedesign - “Naturlige sitteplasser i butikker”

Tjenestedesign - “Naturlige sitteplasser i butikker”

Hele prosjektet hadde stort fokus på å utforske innsikts delen og bruke forskjellige metoder gjennom det. Gruppen lærte mye om målgruppen og hvordan de ulike metodene ble implementert i innsikt, definering, ideering og prototyping. Gjennom hele prosjektet ble det brukt flere forskjellige metoder. Alt fra autoethnography, participant observation, til empatikart, brainstorming og skisser, og til slutt prototypen og Wizard of Oz metoden. Resultatet var en fysisk app prototype og en introduksjonsvideo laget i Sims 4.

Grafiske verktøy, prinsipper og metoder - “Wanderlust”

Grafiske verktøy, prinsipper og metoder - “Wanderlust”

Dette prosjektet var en av de første prosjektene hvor vi lærte å bruke grafiske verktøy som Adobe XD. Prosjektet gikk ut på å lage en booking-app. Metodene som ble brukt i dette prosjektet var personas, moodboard, designmanual, skisser og selve prototypen. Resultatet var en reise-app for telefon og nettbrett der man kan booke fly, hostel, og transport.